France Air Flight 447

Är det bara jag som börjar bli lite fundersam vad som egentligen hände med France Air Flight 447? Nu har det kommit nya uppgifter om att planet bröts isär i luften och att passagerarna dog på stört. Detta grundar de på att de har hittat en kropp 8 mil ifrån en annan. Man har satt in en kärnkrafts driven ubåt som ska söka efter de två svarta lådorna som sänder ut en signal i 30 dagar efter haveriet. Vad menas med att den e kärnkraftsdriven? Jo det betyder att den kan dyka djupare än vad en vanlig ubåt skulle kunna göra.

Men hur kan man bara ha hittat 24 kroppar av 228 på 16 dagar? Det är för mig obegripligt eftersom att man söker under ytan och på ytan med massor av folk, inte bara en båt. Är det något som de kanske försöker mörka? Kanske attackerades flygplanet av pirater ute på Atlanten som nu den Brasilianska och Franska regeringen förska tysta ner för att inte sprida panik? Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro men om de inte hittar flygplanet på 13 dagar så slutar svarta lådorna att sända ut signaler och då kommer det vara nästintill omöjligt att hitta planet.

Jag läste på Aftonbladet.se att någon skrivit en "seriös" kommentar som löd ungefär såhär: "Jag lovar att passagerarna hamnat på en öde ö någonstans ute i Atlanten precis som i TV-serien Lost". Jag garvade lite när jag läste den här kommentaren men sen tänkte jag efter, varför inte? Det saknas 204 kroppar, de måste ju finnas någonstans? Och om det är så som de säger att planet bröts av i luften så är nog möjligheterna att de är kvar i planet ytterst liten.

Vad tror ni? Var det verkligen en riktig olycka eller är det något som den brasilianska regeringen försöker dölja? Skriv en kommentar vad ni tror!

Kommentarer
Postat av: Haha

Fredrik goes utredare ;)

2009-06-17 @ 20:40:31
Postat av: Anonym

alltså jag har också funderat på den där saken, och jag funderar på exakt samma sak som du.. om det verkligen var en olycka och vart är alla kroppar?!?!

2009-06-18 @ 14:54:01

Skriv något sött om det här inlägget:

Vad heter du?:
Kom ihåg dig själv?

Din e-mail: (visas inte)

Din söta hemsidas/bloggs adress:

Vad var det du nu du ville säga?:

Trackback