Svininfluensan är här (Diskutera)

Nu har det första dödsfallet av svininfluensan inträffat i Europa. En kvinna i Skottland dog igår av den så kallade svininfluensan. Man kan väl tycka att det inte är speciellt tragiskt utan bara läskigt men just det här fallet var faktiskt både och. Kvinnan som var 38 år gammal födde för två veckor sen en son, som föddes 11 veckor för tidigt. Kvinnan dog alltså igår och idag så dog hennes nyfödde son, men det är bevisat att det inte berodde på influensan. Det visade sig senare att en av sköterskorna som haft hand om kvinnan blivit smittad av svininfluensan. Det är oklart hur kvinnan har blivit smittad men området där kvinnan bodde har rapporterat in flera fall av influensan.

Så svininfluensan närmar sig Sverige mer och mer, hur känner ni er inför det? Jag är faktiskt rätt lugnt, känner att det inte är något att få panik över, det är samma media hysteri som det var när fågelinfluensan kom men inte fan dog jag då. Men som sagt man vet aldrig vad som händer när sjukdomen når Sverige. Men som sagt, vad tycker ni angående fågel influensan och är ni rädda? Diskutera och säg hur ni känner!

Kommentarer
Postat av: Jag heter Antz

Jag brukar inte gosa med grisar så jag är lugn.

2009-06-16 @ 20:28:14

Skriv något sött om det här inlägget:

Vad heter du?:
Kom ihåg dig själv?

Din e-mail: (visas inte)

Din söta hemsidas/bloggs adress:

Vad var det du nu du ville säga?:

Trackback