TV4

Jag var tvungen att skriva ett inlägg i chatten för DreamHack reportaget eftersom att jag tycker att de verkar lite dåligt pålästa innan de börjar snacka om LAN konventet. Jag har själv aldrig varit på DreamHack men jag har hört tillräckligt från online och vänner i verkliga livet för att känna att jag kan mer än TV4s utsända reporter som är där. Här under kommer meddelandet som jag skrev i chatten.

DreamHack är ett LAN konvent där personer från hela världen, inte bara Sverige åker till för att träffa nya vänner, spela dator spel och bara umgås. Och eftersom att alla har nästan samma intressen så är det inte speciellt svårt att hitta nya vänner (Har ej varit där själv men har polare som har det och har berättat). Självklart finns det tjejer som åker dit för datorspelandet men DreamHack är känt för att fjortisar åker dit för att "få ha kul" om ni förstår vad jag menar.
När de säger i studion att att man förr åkte på fotbollsläger och nu åker man på datorspelsläger eller vad hon sade är ju bara rent skitsnack. Det är fortfarande lika mycket folk som åker på fotbollsläger osv. fortfarande. Och de flesta som jag känner som har åkt till DreamHack går på någon idrott också, för er alla som tror att bara för att de spelar datorspel så har de inget liv. Ta reda på mer fakta innan ni snackar TV4.

Kommentarer

Skriv något sött om det här inlägget:

Vad heter du?:
Kom ihåg dig själv?

Din e-mail: (visas inte)

Din söta hemsidas/bloggs adress:

Vad var det du nu du ville säga?:

Trackback